Wednesday, August 5, 2009

BBQ di rumah ozakisan~

sambungan daripada post yg lepas....ingin ku ulangi..kepada sesiapa yg baru mengikuti blog aku...3 post selepas post ini, ceritanya bersambung2..so jgn lupe jenguk2...hehehe..(bersambungker!!??)...ok...seleapas aku balik dalam kul 3 pagi berbasikal ngan papa..balik, tunggu subuh, sambil aku tgk2 hasil gambar tangkapan aku..dalam kul 6 lebih kot baru aku tdo...bagun dalam kul 10 klo x silap....sebab nak siap2 g BBQ ke rumah ozakisan. atas ni gambar ozakisan (suami).

yg gambar atas ni lak ozakisan(isteri). diaorg ni mmg baik ngan budak2 malaysia....selalu jemput mkn2...ozakisan(isteri) ni pon selalu join persatuan malaysia fukuoka sebagai sukarela. kadang, die jemput la macam mkn2 bbq camni...jamuan akhir tahun ker..jamuan perpisahan ker..dll. time dulu2 sikit jer student yg di jemput..aku ingat lagi time aku tahun pertama, yg pergi rumah ozakisan ni, kak nina, wen ngan asan. tu jer...x ramai mne pon...tapi time BBQ haritu, first time ramai yg dtg..hehehe...ありがとう!!

dalam kul 12.30 kot kitaorg semua gerak. memandangkan aku yg tau jalan ke rumah ozakisan, aku pon membawa yg lain ke arah destinasi yg ditujui (ayat cam pelik).....ok, mkn, asing2. kitaorg malaysia beli ayam mkn ayam sendiri..yela, kne la mkn yg halal..hoho..org jepun panggang kat tempat lain, kitaorg mlysia panggang kat tempat lain...hari tu mmg panas..so, kureng sikit la mood utk mkn..or buat ape2 pon. nak tangkap gambar pon....erm.....

aku yg mmg x cukup tdo ni pon agak mamai jer...hahaha...agak lalak sikit hari tu..TAPI, mkn tetap mkn...sebab kehendak aku utj tdur lagi tinggi dari mkn..aku mkn sikit jer time tu...hahahaha....

erm...aper lagi ekh yg menarik...erm...xde ape kot..tu jer kot yg aku nak cite utk post kali ni...just ozakisan punyer cite..hehehe...klo x salah aku, anak pompuan ozakisan ni sudah xde, kemalangan klo x silap..klo salah maklumat sory..hihi..tapi, yg pasti, anak pompuannyer dah xde...anak die ni suke berinteraksi dgn orang asing...so, utk memperingati anaknyer, oakisan ni pon mula bergiat ngan persatuan2 antarabangsa..cam persatuan fukuoka malaysia..hihi...die suke klo student pompuan dtg..coz die rindu anak pompuan die...kak nina dulu panggil ozakisan okasan (emak). ozakisan suuke sgt...

atas ni gambar bonda kepada kak nura...hihi..tak sempat nak bertegur sape..huhu...

gambar sidqi ni macam terkantoi mkn senyap2 time pose...hahahaha(bergurau)

rasenye dah xde ape kot utk disampaikan....erm, post lepas ni adalah tentang jamuan yg dianjurkan oleh saudara solah dan bro sohiful kite...so, nantikan kemunculannyer..hehehe...

105mm macro yg aku pakai ni, leh gak ambik portrait...semat gak gambar portrait atas ni...kualiti die kurang sikit, sebab aku kecikkan saiz die utk upload...huhu...

ni adalah shot sampingan yg aku ambik pada hari yg sama...gambar daun atas ni pakai lens macro...tekitou jer aku ambik, pastu cam lawa lak...hehehe..daun kat umah ozakisan. masuk explore dekat flickr..hehehe..

ni lak gambar budak yg aku jumpe dekat JA..wajtu tu tgh nak beli air, sebab air dekat umah ozakisan macam kekurangan...singgah JA, rupenye xde jual air kat situ..peh...waktu nak balik, kat tempat parking, aku nampak budak ni..ayah die tgh dukung..budak ni teeeenung jer aku..aku pon, aper lagi, tembak la pakai 55-200 lens aku...hoho...tembak dari dalam kete..nasib baik bapak die x perasann..hehehe...pon masuk explore kat flickr gambar ni..

ha, ni lak belalang yg mmg sempoi..die tak lompat2 pon...dok diam jer kat atas cermin kete spacio...waktu tu tunggu solah dtg kat umah fahmi sebelum bertolak ke rumah ozakisan...aku pun, ambil la kesempatan tangkap gambar belalang ni...byk giler aku tangkap..x tau x letak mne satu kat blog...semua menarik..sebab, cahaya cukup terang, ISO leh rendah giler, belalang pulak duk diam2...soooo perfect!!! hehehe....pon pon masuk explore dekat flickr!!! thanks!!!



"sedamai taman firdausi, limpahan kasih sayang sejati"

No comments: