Wednesday, July 1, 2009

300yen!!!!!!!

fuh, lama lak aku x berblog. bukan apa, bz...huh...biler ntah kali terakhir aku tulis blog..lupe lak..tapi x dela kot sampai seminggu..hahaha..erm..nak citer dari mne ekh!?....citer pasal report aku la dulu...2 minggu lepas punyer report, seperti yg aku jangkakan mmg kne repost sebab satu soklan tu sensei x pueh ati ngan jawapan aku..so, balik aku trus buat jawapan lain..siap jugak akhirnya tanpa ditangguh2...citer lain lak, aku rase aku dah citer sebelum ni pasal aku dapat baito translate wyg talentime arahan yasmin ahmad. well, selasa lepas kne hantar dan aku x start apa2 pun lagi...bgun jer subuh selasa tu trus aku buat sampai kul 1 tgh kot..siap jugak akhirnya. waktu hantar tu berdebar2 la gak. takut2 x memenuhi citarasa..hoho...aku hantar mende tu kne pergi tenjin. so, aku prefer naik densha sbb naik kete nak parking kat tenjin tu mahal giler..waktu nak jalan kaki ke eki, terlupa lak bawak cd talentime..patah la balik nak ambik..dah la ujan..peh...kali ke2 nak pegi terserempak ngan abg zainuri. sembg2 jap, dimaklumkan sekarang nak bawak masuk kereta ke dalam universiti ito kne bayar 300yen....giler laa..mahal tu. leh main badminton..peh..hari ni pon aku ade jiken, so pergi je la buat mase ni dan bayar 300. peh tul. hari ni jikken pasal enjin. capat giler abis. start kul 1 abih kul 2. hoho..malam semalam bersembang2 ngan papa...papa datang bilik aku...die ajak main bowling...dah lama gak aku x main bowling..ntah kenapa kat jepun ni aku x berminat la nak main..macam ada aura x leh dapat score 200 or dapt strike....(mmg x leh dapat pon..hahaha)...tgk la klo2 aura strike aku dtg..hoho...hah, lagi satu, hari ni sebab hujan lebat ngan keretaapi JR terhenti, budak2 tahun1, 2, kelas xde...giler best...hoho....tp, jgn lupe. kelas itu mesti diganti. tidak lain dan tidak bukan pada suatu hari sabtu nanti...hohoho...
aku ingat nak letak hasil kerja translate aku tu kat sini..terdelete lak file die...alaaaaaa......ader je aku salinan dalam kertas..malas nak upload..xpela..bulan 8 or ujung bulan 7 ni ada la iklan pasal asia show or wayang, mne tau kot2 diaorg pakai hasil translate aku tuk promote wayang talentime tu kat fukuoka ni..hoho...nanti maybe aku dapat tiket free..hehehe...sape nak!!?? aku dah tgk dah!..hahaha....
erm..kebelakangan ni asyik ujan...yela, nama pun dah masuk musim ujan. abih jer musim ujan ni, dgn rasminye, masuk la musim panas kat jepun ni..erm..fukuoka awal sikit kot sebab kat bawah...hoho..payah la nak gerak kemana2 sebab ujan..byk dok bilik je la..huh..nak tangkap gambar pon x leh kat luar, so tangkap je la kat dalam biler..carik2 idea baru...idea cilok ker..hahaha...pinjam lens 50mm paan..mmg dapat bokeh2 yg smart..pueh ati la. tapi time F1.8 tu x braper sharp..kne kecik kat sikit F baru leh sharp dan senang sikit fokus. menarik gak la...tgh tgk 105 micro ker, 70-300mm ker..hoho...tapi x pe la..tgh musim ujan skarang ni..nak tangkap gambar kat luar pun x berkesempatan..lagipon aku semakin sibuk.. ni nak buat report jikken enjin hari ni lak...pastu hari jumaat ni ade shuchukougi. adus2~ mmg timing x menarik langsung.. start kul 9 maybe abih kul 5 lebih kot..lame tu..kelas berterusan...dah la x menarik...
ha, lagik satu, ubat mata aku abiiiih!!! huhu..mmg x perasan. tgk2 simpanan rupe2nye sebotol pon xde..semakin kuat la resdung aku...hohoho..tgk tunggu ubat dari malaysia..terima kasih mak ayah along....pos parcel hari tu..tgh tunggu ni...mata MERAH!!!..huhuhu....sabar je la..harap2 parcel cepat sampai...hari ni dah masuk bula 7. kejap jer mase berlalu..adakah aku mempergunakan masa2 yang diberikan kepada aku..huh...atau, aku membuang begitu saje~o, lupelak, aku nak cite pasal sorang uztaz yang hebat ni...erm...nanti2 la aku buat post lain...uztaz ni pon main kamera..hohoho..yg mne2 x sabar nak tau pasal uztaz ni leh tgk link kat blog paan..paan yg kenalkan kat aku...

'daun menangis'

2 comments:

yatie chomeyl said...

bile nk bg akak tgk citer talentime nih? xde japanese translation pon xpe, akak dh fhm kui3x

DyMi said...

bole2~ nanti saye dapat tiket nanti saya bg...hihi