Friday, June 26, 2009

berhenti mengharap~

"~berlalu sudah hari ini maka Sang Mentari membenam diri, jangan lupa angkat kain di jemuran~"

Alamak ada citer sedih la..huh, kumpulan daripada majlis bandaraya ipoh nampak gayanye x dapat dtg ke fukuoka bukan 7 ni..huaaaaaaaaaaaaa!!!! abes la semua program yg telah aku plan nampaknye terpaksa dinyahcaskan kepada cas negatif..hahaha..program aku xpe, program yg telah diplan oleh majlis bandaraya fukuoka (福岡市役所)pon telah dibatalkan...erm...tapi masih x dapat ape maklumat rasmi pon lagi...tapi nampak gayenyer begitulah..huhu...

frust gak aku..ketidakdatangan kumpulan ipoh tu juga bermakna family aku pon x datang bulan 7 ni..semua adalah atas sebab masalah ekonomi dan masalah H1N1 yg sekarang ni aktif menular di malaysia..huhu..maybe bulan 9...erm..x nak mengharap ape2 la..nanti frust..hoho..xpela. ade hikmah disebaliknye...well~looking to the bright side!! peace!

kebelakangan ni kurang tangkap gambar. kerja ada la. repot2 dll. dah la repot semlm x paham..tapi hantar la gak. maybe kne repost kat sensei. xpela. huhu..baito punyer kerja x buat lagi..huaaa..peh. tangguh2 lak. buat mlm ni kot..erm..x tau la..hari ni maybe main badminton..mlm sure penat...takkan nak tangguh lagi..anyway, aku mmg asyik tewas ngan 2 couple musuh ketat aku. malas dan menangguh! huh!! klo 2 ni aku atasi, mmg byk leh buat.huhu..ya Allah, berikanlah hambamu ini kekuatan.amin. pagi2 aku selalu dengar sinar FM. ni pon sambil tulis post ni aku tgh dengar sinar FM. semlm aku dgr kuliyah pagi dari dr. fhadilah khamsah(tul ke eja?)hoho..kita akan dapat samaada 2 dariNya..aku lupela ape istilah die...cth, kita dapat duit, kita lebih bersyukur dan berendah diri dgnNya..maknaya Allah syg kita. tapi klo kita dapat duit, kita semakin sombong, semakin kedekut, maknanya Allah x suka kat kita..huhuhu...dua2 kita dapat duit, kesenangan...tapi kesannya adalah adakah pemberian ni membuatkan kita lebih bertaqwa atau lebih takbur....huhu..

sedikit renungan di pagi jumaat..anyway, semlm ada 地震!!! (gempa bumi)..hoho...sebelum2 ni aku dah ada pengalaman rase gempa bumi ni..tapi semlm mmg aku dapat rase dgn sepenuhnyua..hehehe..maksud aku sebelum ni aku rase gempa bumi tgh belajar dalm kelas, tengah terbaring terjaga mamai2 dari tdo...tapi semlm mmg aku tgh dok relek kat depan komputer, gempa bumi tu dtg..agak leh tahan gak la getaran die..bergegar pintu aku. ada la dalam 7 saat..hoho


"Segmen pagi bersama Mat Saleh sinar FM : nasik dagang = business rice"

4 comments:

yatie chomeyl said...

ada gempa bumi? kul berapa? kat maebaru jer kot erk..ke akak yg x sedar? huhuhu..

DyMi said...

erm..dalam kul 9 lebih kot mlm semlm. boleh rase gak la ngan jelas...boleh tahan gak gegaran die..rase2 leh sampai imajuku leh....huhu

Shel said...

sabarlah syamim, ade hikmahnya,..

lagipun mmg bahaya kan H1N1 tuh..

suka juga dengar ceramah dr fadzilah kamsah, dia punya kata-kata mmg msuk ke qolbu,isk3

seramnya gempa bumi? papepun take care oh. =)

DyMi said...

thanks Cilla~....