Monday, November 2, 2009

HAKATA HALLOWEEN PARADE 2009

sambungan pada post yg lepas...sesiapa yg baru mengikuti post ni, post kali ni adalah sambungan post yg lepas. harap maklum :)

pada hari yg sama aitu 31.10.2009 sabtu, ada hakata halloween parade yg dilangsungkan di canal city di hakata.

buat pertama kalinya aku telah ke halloween parade. sebelum ni x penah g pon.

bersambungan post lepas, aku ngan fahmi sampai umah dalam 12.30 lebih. kitaorg sembhyg trus gerak ke hakata menaiki densha (train). dgn kelopak mata yg agak berat, aku cube gak nak melelapkan mata dalam densha. tapi cover2 la skit.. hehe, mne la tu kot2 terlentok kat sebelah bahu orang sebelah ke, terleleh air liur basi ker...hahaha....

akhirnya sampai gak kitaorg di hakata. melalui web, parade tu bermula kol 2.00 ptg dan habis 4.00 . tempat klo x salah aku adalah di hakata eki. tapi biler sampai hakata eki cam xde ape jer. g tanya kaunter pertanya benda tu dekat canal city punya shouten gai (lorong2 kedai).

dalam pada mase yg sama athiqah call fahmi hendak join g tgk parade. so, kitaorg trus ke canal city dengan jalan kaki shj dan xde la jauh sangat. dalam 15 minit. waktu tu pon dah pukul 2.00 lebih.

sampai kat shoutengai ingat dah mula dah parade tu tapi tgk2 macam belum lagi. waktu tu dah pukul 2.30. kitaorg jalan ikut shoutengai tu ke arah tempat berkumpul. dan di pertengahan baru berselisih dgn group pertama parade. dari situ kitaorg stop jalan dan just tangkap gambar dari situ. tak lama kemudian, jumpe diana pon join kitaorg tgk parade dan tangkap gambar.

xde la byk sgt group. jumlah dalam 500 orang (maklumat web). dan parade pon abis awal. dalam kol 3.20. parade tu menuju ke canal city. so kitaorg follow jer la group2 tu ke canal city. sambung lak tangkap gambar kat canal city. selesai semua kitaorg mkn kat hakata eki.

best gak halloween parade ni. first time aku pergi. jepun ni mmg menyambut gak halloween ni. kita third besar perayaan dalam group krismas dan valentine day. time tangkap gambar parade, semuanya best2!! sempoi2. siap posing depan kamera lagi...hehehe...ada mamat zombi tu cuak giler aku..serius cam zombi giler. datang dekat aku...hahaha...macam2 kostum ade. yg macam x kne ngan halloween pon ade. batman, spiderman la..dan lain2.

hari ni aku pakai 2 SD card so gambar dalam 700 shot aku ambil sepanjang hari termasuk kat saga balloon. dekat halloween parade ni, gambar bese2 jer. just menarik ngan kostum2 org jepun pakai. pape pon satu hari yg best dengan balloon ngan halloween.

balik, sembhyg, kemas diri, tdo~ dan tdo~~






























' 最高の一日でした!'

8 comments:

ザ-sylver- S said...
This comment has been removed by the author.
ザ-sylver- S said...

yang 32 tu mix ke? comel seyh..
da besa nnti mesti jadi model ,takpon annaunsa-

DyMi said...

haha...ntah, x lak aku tanya.

Atishoo86 said...

haiiish, cntek giler gmbar2 ko. everything seems alive in ur pic! a fwen of mine tnyer ko pki lense aper??
aku plak nk tnyer, ko wat freelance x? huhu

DyMi said...

erm, lain gambar pakai lain lens, so rujuk kepada gambar yg mne??
xwat lak freelance..huhu..ada org nak beli ker gambar aku..huhu

Atishoo86 said...

haha~ merendah diri plak dier...saja tnyer sbb igt tunang nnti juz nak amik photographer di klgn kwn2 jer... hee~ bukan thn niehlah tp... hukhuk. survey dl...

DyMi said...

ooo...hehehe..leh jer, tapi masih lom ade pengalaman utk gambar pertunangan :)...

花生豆花Star said...
This comment has been removed by a blog administrator.